Saturday, April 28, 2012

SMK Taman Mutiara Rini Sekolah Saya

SMK Taman Mutiara Rini Sekolah Saya



Lencana Sekolah Saya
SMK Mutiara Rini

Gambar sekolah saya:



SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN TAMAN MUTIARA RINI 2 merupakan Sekolah Menengah yang kedua ditubuhkan dalam Taman Perumahan yang dinamakan Mutiara Rini.



Sekolah ini dibina di atas Lot PTD 81965 seluas 9.63 ekar oleh sebuah syarikat swasta iaitu Maju Holding Sdn Bhd, Kuala Lumpur dan direka bentuk oleh Arkitek Rekabina Sdn Bhd, Johor Bahru. Sekolah ini telah dibina berdasarkan konsep "Design and Build".

Kerja-kerja asas pembinaan telah bermula pada 27 April 2001 dan disiapkan pada September 2002. Manakala jalan laluan bertar masuk ke sekolah disiapkan pada Januari 2004.

Bangunan Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Mutiara Rini 2, Johor Bahru terdiri dari 5 blok, iaitu Blok Pentadbiran, Blok Akademik, Blok Makmal dan Bengkel, Surau dan Kantin.

Alamat Sekolah Saya:

SMK Taman Mutiara Rini, 
Jalan Persiaran Utama,
Taman Mutiara Rini,
81300 Skudai
Johor Baharu
Johor Darul Ta'zim.

0 comments:

Post a Comment